کد مطلب:313603 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:200

عنایت حضرت عباس به مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری
آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری «قدس سره» در نوشته های خویش مطلبی راجع به كسالت پدرشان، مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالكریم حائری «قدس سره»، (متوفی 1355 ق) نقل كرده اند كه از آن برمی آید آن بزرگوار مورد عنایت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام قرار گرفته اند. و اینك اصل جریان:

زمانی آیت الله حاج شیخ عبدالكریم «قدس سره» مریض می شوند و برای استشفای آن بزرگوار گوسفندی می كشند، ولی حال ایشان بهتر نمی شود [1] بلكه شاید رو به شدت هم می رود. مرحوم حائری ابتدا از حضرت عباس علیه السلام گلایه كرده بودند، اما به زودی متوجه شده و با خود گفته بودند كه تو باید همان گوسفند خاصی را كه نذر یا قصد كرده ای می كشتی، چه حق داشتی كه گوسفند دیگری را قربانی كنی؟! و همین كار را هم انجام می دهد و شفا می یابد.

مرحوم حاج شیخ مرتضی می نویسد: مرحوم والد می فرمود: علم مزبور به قدری مؤثر بود كه یك مقدار از گوشت های گوسفند دومی را خود من تقسیم كردم. [2] .


[1] گويا نذر كرده بوده اند كه گوسفندي مخصوص را به نام حضرت عباس عليه السلام بكشند ولي در هنگام عمل به نذر قصد گوسفند ديگري را مي كنند.

[2] ر. ك، تعليقات كتاب آيةالله مؤسس، مخطوط: صفحه ي 5، تأليف حجةالاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ علي كريمي جهرمي از حوزه ي علميه ي قم.